Men åhhhhh.

Hade en underbar cykelrunda i skogen igår.
Nya stigar som jag inte visste fanns, hårda och 
isiga eller packade med snö, och fåglarna
kvittrade glatt i kvällssolen.
Några sköna vurpor med glada skratt!
Det kändes som att våren var på väg.

Imorse kom jag till jobbet och skådade en
underbar soluppgång. Solen såg ut som en
blodapelsin och jag anade en solig senvinterdag
i antågande.

Vid 10 började det snöa och helt plötsligt var
vintern över oss igen. Planerade en skidåkarkväll
men när jag vallade skidorna så övergick snön
i regn och då var det kört. Åka skidor i regn är
verkligen ingen höjdare.

Passade på att valla mina slalomskidor också,
ska ju iväg på min årliga skidhelg till Branäs,
med mitt gamlagamlagamla jobbgäng.
Vet inte för vilket år i ordningen, kanske sjätte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback