Pyssel.

Jag läser andra bloggar om folk som är så himla pyssliga.
Det är plåtburkar som kläs om, fotoramar som målas,
bilder som monteras på lustfyllt sätt, tyger som piffas hit och dit,
och det blir jättefint men jag måste erkänna:
Trots mitt yrke så saknar jag den där pysselgenen.

Varje år vid jul- och påsktid så ska det pysslas på jobbet.
Jag har med varm hand överlåtit det till mina kollegor
och i gengäld får jag ha sångsamlingar och brottningsmatcher.
Jag tycker att det är en ganska schysst deal.

 

Till och med de enklaste små saker får jag allergiska utslag av...

Kommentarer
Pandora säger:

Haha, började fundera på om jag verkligen kommit till rätt blogg när jag läste rubriken Pyssel! Men det framgick ju senare hur du hade tänkt. Tror att det är alltför få inom förskolan som har Brottningsgenen, så det är väl tur att du fått den! Och den för sångsamlingar också. Bara för att jag också älskar att ha sångsamlingar betyder det ju inte att alla andra gör det (precis som med pysslet). Skönt när man kompletterar varandra inom arbetslaget.

Kram

2011-03-21 | 13:45:45
Bloggadress: http://pandorasask.wordpress.com
Propp säger:

Preciiiiis, Helena!

2011-03-22 | 06:16:28
Bloggadress: http://propps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback