Tokbra dag.

Sov uruselt men det gör jag jämnt när det är fullmåne,
det är mina varulvsgener som vill ut yla.
5:12 vakande jag, 28 minuter innan alarmet gick igång, usch!
Strax för 6:00 var jag på jobbet, tevattnent var redan varmt
så jag och kollega J fick varsin kopp och skvallra lite innan de
första ungarna ramlade in.
Det är så mysigt att vara först på jobbet och ta emot nyvakna ungar.
Tidig start genererar tidig hemgång, jippie...
Hade tänkt mig till svampskogen för att plocka lite trattisar
men mellan L ringde och mådde dåligt, in till stan för hämtning.
Mannen ringde också och sa att han skulle komma hem tidigt
för att cykla. Haha kvart över 3 var vi ute på hojarna.
Åkte Vildmarksleden österut och det var en jättefin runda.
Vi trodde att det skulle vara väldigt blött men det var bara på
en del ställen som vattenhålen var så djupa att de inte gick att
cykla genom. Annars var det väldigt torrt och rötter och stenar
var inte alls hala.
Ungefär halvvägs kom jag på att det kanske inte är jättsemart
att cykla i skogen när det är älgjakt, i alla fall inte med grå jacka.
Mannens jacka är åtminstone gul och självlysande.
Men, men, vi fick lite kvalitetstid i alla fall, cyklade i lagom tempo
och hann prata och skratta en del.
När vi kom ut på en grusväg bort i Härryda så pajjade min växel.
Fick köra singlespeed hemåt på en väldigt hög växel,
men det kan man ju se som extra träning.
Hemma blev det pannkakor, ett jättelass!
Sen gick min underbara man ner i garaget och fixade min cykel,
sånt kan bara stavas KÄRLEK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback