En vanlig onsdag.

Hade en eftermiddag på stan, helt underbart.
Lunchade med min kära kamrat A som pluggar på onsdagar.
Barbecue Ribs på Hard Rock Café var helt OK,
tyvärr var inte portionerna amerikanska...
Shoppade nya jeans, bra med smakråd som har koll på läget.
Sen letade jag gardiner, det var däremot svårt.
Färdiga kappor finns bara i 250 cm bredd,
och det är bredden på mitt fönster så det räcker ju inte.
Som tur var hittade jag kappa på metervara i Olskroken,
glad och nöjd styrde jag hemåt i regnet.

När mannen kom hem och barnen var utfodrade så stack
vi ut på våra landsvägshojjar, det var ett tag sen.
Men usch vad blåste från alla håll emellanåt och ibland
kom regnet på tvären. Men då låg jag på rulle efter mannen
och sen gick jag upp och drog när det var uppehåll i regn och blåst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback