Migränmåndag.

Usch, gick och la mig igår men kunde inte somna pga begynnande migrän.
Tog medicin och en knäckemacka och försökte sova, det gick sådär.
Låg och vred mig i sängen somnade och vaknade och svettades och mådde illa.
När mannens klocka ringde så gick jag upp och sjukanmälde mig till jobbet.
Förmiddagen har spenderats i "tyck-synd-om-mig" läge i sängen.



Hittade som tur är en kvarglömd Ben & Jerry´s bytta i frysen,
kände mig genast bättre så att jag kunde rensa gårdagens svampfynd.



Det hade krymp rejält, och ännu mindre ska de bli... torka, torka, torka...
Sen ner i burkar och sparas till såser i vinter.

Trattkantarrell sås
Häll grädde (minst 3 dl) i en kastrull och låt koka upp.
Ta en näve trattkantareller och smula ner, det går bra med mer eller mindre också.
När såsen kokat ihop lite så tar du av kastrullen från plattan.
Sen låter du en bit god gorgonzola smälta i såsen, det går bra med andra mögelostar också,
eller vilken ost som helst som du tycker är god.


Som ni förstår kommer jag aldrig att skriva nån kokbok,
det är väldigt olikt mig att följa ett recept.
Vissa saker ska man bara göra på en höft så där, som matlagning och städning...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback