En helt vanlig lördag.

När jag vknade i morse hade jag totalt andra planer för dagen...

Men hoppsan, det var några som ville cykla så då får man ju hänga på.
Mannens växelwire gick av precis när vi skulle åka,
hade vi reservdelar? Nej just det...
Och efter ytterligare ett avhopp så blev vi två friskusar som gav oss ut.
Började på Vildmarksleden men den hade jag cyklat några gånger i veckan
så det var dags för en annan väg.
Efter att ha kört en massa så hade vi till slut rundat Stamsjön och fick åka
matarvägar hem för att inte vara ute hur länge som helst.
Två och en halv timme senare tvättade jag i alla fall cykeln.
Rundan hade gått i regn och väta men nu väntade solen på mig.

Plockade fram alla skidorna på altanen för rengöring och vintervalla,
det sa swosch så var det klart också och uppburet på vinden.
Middag blev det också, pannbiffar med potatismos,
solen sken ju fortfarande trots att klockan hade hunnit bli fem.
På med ryggan och promenix till affären för att köpa lite livsupphållande
nödtorft (läs kaffe, Japp och yoghurt).
Nu sitter jag i köket och väntar på att knäcken ska bestå kulprovet,
gör en jätteladdning med Runekakor som jag hoppas räcker ett tag!

Snart kaffe i väntan på att kolla VM i teamåkning som sänds på SVTPLAY!
Vårt Landvetterlag Team Surprise löigger tvåa efter gårdagens kortprogram,
håller alla tummar jag har inför den långa åkningen idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback