Återhämtning.

Eftersom jag nu betraktas som frisk (nåja) så var jag tvungen att göra lite friska saker.
Tog min cykel och åkte till mitt gamla jobb för att lämna tillbaka en sak.
Blev alldeles varm i hjärtat av alla trollungar.
Lilla V nästan 3 tittar på mig när vi kramats färdigt och säger:
- Åh Sofi, du snygg i håret!
 
Sen skulle jag ta mig en liten tripp till köket för att heja,
då tittar en liten tjej på mig och säger:
 
- Du inte gå nu?
- Nej, jag kommer tillbaka och kramas lite till.
 
Det värmde lite extra eftersom hon inte har visat så mycket känslor innan,
mest bara varit och inte sökt så mycket vuxenkontakt.
Sen var ju mina stora ungar, 5-åringarna; tvungna att berätta alla som de var kära i,
eller vilka deras storasyskon var kära i, eller nån granne på gatan som var kär.
Kärlek är viktigt när man är 5 år, jätteviktigt, glöm aldrig det.
Innan jag gick var jag tvungen att göra bästa Sofi-farten på kompisgungan,
och ingen ramlade ur, vilken tur!
 
Hem igen, cyklingen gick bra, alla uppförsbackar kändes som förr och jag välte inga brevlådor...
Hade lovat mannen i mitt liv att jag skulle fixa det som skulle med till tippen,
eller heter det tipp nuförtiden? Jaja, återvinningen då.
Bildbevis:
 
Arbetsbrallorna på, jag hittade dom på en krok i garaget, där har de hängt länge!
 
Sen tog jag bild på ett av alla mina mellanmål idag:
 
Nutellamackor är jättebra kaloribomb om man ska fylla på depåerna, några stycken har jag ätit.
I morgon blir det dubbla frukostar och lunch och middag och mellanmål.
Sen ska jag nog vara fit for fight för lördagens MTB tävling, 50 km ska jag väl klara?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback