Drömmar

När jag sluter ögonen dansar jag in i drömmarnas värld.
Jag svävar på molnen och drömmarna tar mig än hit, än dit.
Inga mardrömmar, bara sköna, omslutande drömmar.
Vaknar till:
-Var det på riktigt? Nej...
Vänder mig om och svävar åter igen bort.
Bara rofyllt och jag vaknar utvilad efter 5,5 timmars sömn.
 
Tänk att nattens sömn kan vara så olika.
Några nätter denna veckan har jag haft hjärnspöken och bara snurrat runt,
känt mig som en zombie när jag vaknat.
Sen kommer det två nätter på rad där jag bara njuter av min sömn,
drömmarna tar mig till nya platser, upplever nytt.
Även om jag inte minns vad jag drömt när jag vaknar så känns det bra,
själen har liksom fått ro, kroppen mer energi och hjärnan nya dimensioner.
Sömn är alltså bästa medicinen mot det mesta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback