Lördagsmorgnar och tystnaden.

Det är nåt visst med tystnaden, att bara höra amerikaklockans tickande.
Det är bara jag vaken och jag hör inget annat.
Sovrumsdörrar är stängda så inte den endaste lilla snarkning hörs.
Jag gillar att vara morgonpigg, att gå upp och fånga dagen,
först av alla, det blir lite;

- Haha, den är min!

...liksom...
Men jag vet att den snart går igång för resten av huset också.
Jag ska snart fylla tvättmaskinen och kaffebryggaren.
Doften av nybryggt kaffe brukar få igång åtminstone mannen.

När ungarna var mindre och vaknade före 7 på helgerna så hade
jag kunnat betala vad som helst för att få sova.
Grejjen är den att få vakna av sig själv.
Nu vaknar jag av mig själv nästan jämnt.
På vardagarna brukar jag vakna 06:05,
det är fem minuter innan mannens alarm går igång.
På helgerna vaknar jag ibland samma tid, men det gör inget,
jag har ju liksom sovit färdigt och är utvilad.

Så gott folk, ut och fånga dagen med er.
Min ska fyllas med skidor, snöpromenad och schlager,
den ultimata lördagen helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback