Magsjuka, eller kräks av värsta sorten!

Så här i magsjuketider så funderar jag ännu en gång på att skriva en bok:

"De sämsta bortförklaringarna om att mitt barn kräks och det är INTE magsjuka"

  • Mitt barn åt nog för mycket godis igår.
  • Mitt barn gungade nog lite för högt igår
  • Mitt barn hade nog lite för varma/kalla kläder på sig igår.
  • Mitt barn åt/drack nog för fort/mycket/lite igår.
  • Mitt barn hostade så att han/hon kräktes.
Detta kan föräldrar säga till mig trots att det finns flera andra fall av magsjuka på förskolan.
Tror de på det själva eller tror de att jag är dum i huvudet?
Varje gång som jag har spytt, oavsett om det är pga. magsjuka, matförgiftning eller graviditet
så har jag känt mig dålig. Inte orkar man göra speciellt mycket efter en rejäl urladdning.

Men till förskolan orkar alla barn gå, där leker vi ju bara och det är ju inget jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback