Ogillar.

Inte skoj att vakna mitt i en dröm med hjärtklappning.

Först åker vi slalom och har hur kul som helst.
Sen måste vi klättra lite för att komma vidare.
Det är jättejobbigt med skidor och pjäxor,
så de försvinner efter ett tag när det blir svårare att klättra.
Helt plötsligt är jag på ettt ställe där de staplat stenar på varandra,
Det är inte så bra när stora stenar ligger på mindre,
det blir så ostadigt då!
Jag sitter högst upp på en sån stenhög och kan inte ta mig därifrån.
Åt ena hållet är stenröset ännu vingligare än det jag redan sitter på,
åt det andra hållet når jag inte nästa stenparti,
hur jag än sträcker foten så kan jag bara nudda lite lätt med stortån.
Helt plötsligt blir bara drömmen oövervinnerlig, då vaknar jag.

Mitt hjärta slår jättefort och jag är glad över att jag inte ramlat ur sängen.
När jag letar bilder till denna dröm så är det ingen som ser ut som
mina stenar och klippblock. De låg ju på ett speciellt sätt och hade
speciella färger. När jag blundar kan jag se allt igen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback