Rojalist, javisst.

Kan man vara annat i dessa prinsesstider?
Jag ville ha prinsesstiara till jobbet igår men fick inte låna 17-åringens.
Idag vid lunchtid så skulle ju den nya prinsessans namn tillkännages.
Jag satte på datorn för att följa presskonferensen, helt underbart,
men vi vuxna tyckte det var riktiga högoddsarnamn.

Mina kollegor tror att jag kommer bli en riktigt rojalistisk pensionär
som kommer följa kungafamiljen på deras Eriksgator,
ståendes i främsta ledet viftandes med flaggor.
Jag berättade detta för min familj samtidigt som jag påtalade att i
framtiden kommer det flaggas på min systers födelsedag eftersom
hon är född 47 år innan lilla Estelle.
Stora M undrade om alla i kungafamiljen hade flaggdag på sin födelsedag?

-Javisst svarade jag, kungen 30/4, drottningen 23/12,
kronprinsessan 14/7 och Carl-Philip 13/5,
Madeleine vet jag inte kanske juni!

Mannen började skratta och ansåg att jag inte behöver vänta till pensionen!

Men nu väntar jag ivrigt på bebisbilden!



*Madeleine fyller år 10/6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback