Ännu mer cykellycka.

Jag och mannen i mitt liv tyckte att dagen idag var en alldeles
perfekt dag för att cykla i skogen, solen sken från en klarblå himmel.
Vi tyckte också att vi skulle trampa i promenadtempo och upptäcka
nya vägar som vi aldrig kört på.
Packade till och med ryggsäcken med fika, det händer inte ofta.
Sen trampade vi iväg på små grusvägar till Härryda där vi dök in
i skogen och hittade Vildmarksleden.
Efter 1,5 timme hittade vi en torr skogsbacke att fika i:



Är det inte konstigt med matsäck? Det spelar nästan ingen roll vad man
har med sig, det smakar alltid ljuvligt när man äter i skogen i solskenet.
Körde 32 km på 2:39 så dagens lugna cykling blev visst ett distanspass!
Det kan vara så att dagens runda är årets bästa på Vildmarksleden.
Isen låg tjock över kärr och mossar och bäckar, det var bara att susa över.
På andra ställen där man skulle kunna ana geggamojja så var det också fruset,
sen körde jag genom isen några gånger och förstörde för mannen som kom efter,
men jag lyckades köra över.

Nu längtar vi efter nysopade vägbanor så vi kan rasta racern också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback