Mardrömmar och spindelfobi.

En av gångerna jag vaknade plaskvåt i natt så hade jag en mardröm.

Jag drömde om värsta största spindeln, den satt på toan på jobbet.
Det var några barn där och en vikarie och jag ropade:
-Ursäkta mig, jag vet att jag är jättelarvig!
Sen sprang jag därifrån gråtandes med hjärtklappning.

Jag undrar när jag ska växa upp och slippa denna spindelfobi.
Lite har den lindrats genom åren eftersom jag varit tvungen
att skärpa mig när jag varit i skogen med ungarna på jobbet.
Men ofta har jag inte kunnat hejda mig utan bara skrikit
rakt ut och gått fort därifrån medans jag viskat till någon
kollega att de ska ta bort spindeln genast.

Är det stora spindlar så får jag rejäl hjärtklappning
och nästan hyperventilerar, det är verkligen hemskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback