Åh vilken söndag.

Jag sov i soffan igår eftermiddag och somnade sen gott i min säng,
vaknade därför totalt utvilad när klockan var 06:00.
Tittade ut och det hade varit frost i natt också,
helt otroligt med tanke på att det är mitten av maj.
Funderade på vad vi skulle göra idag, mer än att cykla alltså.
Mina cykelbrorsor har dragit till Italien för en veckas cykling,
inte alls avundsjuk är jag eftersom jag inte gillar backar...
När solen började värma så blev det varmt.
Bestämde mig för att beta av trädgårdslistan.
Klockan 9 var frukosten uppäten och jag tog sats:
  • Plocka isär och gräva ur komposten
  • Rensa ogräs
  • Stoppa ner lite potatisar
  • Olja in utemöblerna
Mitt i alltihopa blev det väldigt varmt och jag fick sätta på mig bikini.
Mina grannar går med mycket kläder på när de är i trädgården.
Men jag har slutat att skämmas över min bleka lekamen,
hur ska den annars bli brun om man inte klär av sig?
Kaffe i solen, lite cykellektyr i solstolen, och lite sömn...
Grillat till middag, med zucchini och haloumi och coleslaw.
Sen skulle äntligen cyklarna luftas,
det blev en härlig runda på landsvägen till Eskilsby och Beneraby.
38 km i shortbralls, åh vad skönt, ända tills punkan.
Då blev vi nedkylda så det gick lite långsammare hemåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback