Middagsmiss som blev kanon!

Skulle ha rotsaker i ugn till kycklingen (inte cyklingen!)
Köpte morötter i affären, men hemma fattades det potatis också.
Jaha, nödlösning idag igen.
Undrar just när jag lagade mat efter recept egentligen?
Men morötter och zucchini och lök blir ju bra:



Hittade lite soltorkade tomater också, mums:



Och sen la jag på kycklingfiléerna:



När det var nästan klart så la jag på lite mozarella som fick smälta.



Alla blev mätta och belåtna i alla fall.
Sen åt vi årets första jordgubbar till efterrätt, belgiska och inte så söta.



Vad det gäller jordgubbsätande så är jag FRUKTANSVÄRT konservativ.
De ska delas och sen ska de sockras och sen ska de ätas med grädde.
Varför?
Joo, för om man inte delar dom så kommer inte sockret åt överallt,
och sen måste bärsaften färga grädden rosa, så att det blir så där fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback