Fredagkväll.

Efter den obligatoriska fredagsbiffen med pommes och bea,
så insåg jag att veckan varit riktigt otränad, ingen cykling alls.
Snörade på mig joggingskorna och gav mig ut i mörkret.
Det var minusgrader och stjärnklart.
Sprang upp på en liten grusväg och när belysningen tog slut
så lystes vägen upp av fullmånen, det var magiskt.
Mitt löpsteg var lätt och trotts kylan så gick det lätt att andas.
Tänkte fortsätta min löpning på cykebanorna men förtsatte 
istället in på skogsvägen som går till Jonsered.
Även här var det bara fullmånen som lyste upp genom granskogen.
Bitvis var det kolsvart och sen kom det en strimma ljus över vägen
där träden glesnade.
Hade inte en tanke på att det skulle vara frligt eller läskigt.
Det kom en del bilar och jag hade reflexvästen på mig så jag syntes.
Efter 45 minuter så landade jag hemma i TV-soffan,
"The tourist" med Johnny Depp och Angelina Jolie, riktigt bra.
När vi sen gick och la oss efter 23 kom jag på att inga ungar var hemma,
en skulle sova i stan vet jag, men de andra två då?
Lille A vet jag inte nbär han dök upp, men stora M kom hem 04:20...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback