Bockstensturen 2012

Lördag morgon och klockan står på väckning 07:00,
men jag vaknar ju klockan sex som vanligt, efter en natt med snurrande.
Grötfrukost, tidningsläsning och cykelpackning.
Är i Varberg strax efter klockan nio och det ser ut att bli en strålande dag.
Lyckas få en parkeringsplats precis bredvid fästningen där starten går.
Efter ihopsättning av cyklar och koll att allt är som det ska så äter vi,
matsäcken består av makaroner med ört och gräddsås, smoothie och banan.
Inte en enda bild tog jag på allt detta...
Men när vi väl stod i startfållan så blev det en snygg (nåja) bild:
 
 
Efter veckans sjukdom så hade jag inga höga förväntningar.
Tänkte att om jag inte orkar så bryter jag, och det vore väl skoj att köra på tre timmar.
Första 17 kilometerna gick bra, cyklade på grusvägar och hade bra fart.
Tyvärr var jag inte tillräckligt pigg för att hänga på någons rulle.
När jag kom till första kontrollen vid 30 km så låg jag på över 20 km/h i snitt.
Det är himla tråkigt att köra asfalt och grusvägarpå MTB, när vi kom till stigar med sten och gegga
då gick folk, jag ville ju köra förbi, det är ju min grej liksom.
In till Varberg över åkrarna var det vind från alla möjliga håll, förutom bakifrån.
Sista biten in så är det stigar där jag kunde köra fort.
Körde om en hel del där och väl nere vid strandpromenaden så tänkte jag bara att jag skulle om.
Kom på sen att
"Tänk om de kör om mig igen?" ,
men nästa tanke var;'
"Äh, de är ju mint lika trötta som jag, om inte tröttare, kör bara"
Kom i mål på 2:45 och var grymt nöjd.
Jag hann tom få massage på mina onda vade och det kändes underbart.
Tyvärr var herrarnas målgång precis då så jag hann inte se den fighten som kalaspojkarna hade.
Duschade och bastade, somnade nästan i bastun så jag gick tillbaka till bilen för lite sömn.
Vaknade precis i lagom tid för att se min kompis gå i mål på 95 km,
och några minuter senare kom mannen i mitt liv incyklande i målområdet.
 
Kvällen avslutades med en trevlig kräftskiva med många glada skratt, inga bilder här heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback