Lördag

Efter att ha fått kuckelimuckmedusin av doktor Åke så kunde jag få min skönhetssömn.
Vaknade pigg och utvilad på lördagmorgonen. Mannen hade däreomt blivit sämre igen.
Skrämde upp bästa träningskompisen att åka skidor med mig.
Vi åkte till Hindås för att köra 10 km spåret på Västra Nedsjön, det var 9,85 i verkligheten!
Alldeles platt så jag kunde träna "dubbelstak med frånskjut".
Helt underbart när det inte finns en enda backe varken uppför eller nedför.
Jag kunde verkligen jobba med tekniken oc känna efter hur det kändes.
På norra sidan av sjön var det motvind och där tappar jag all teknik, det är bara att slita.
När vi kört ett varv beslutade vi oss för att köra ett till. Hittade en brygga för kaffepaus.
Detta varvet hade vinden tilltagit så det var bara att borra ner huvudet och slita.
Jag tänkte att det är bra träning inför myrararna på Vasan, där blåser det också.
I alla fall så körde vi 20 km på 1:45, 5:15 min/km, ganska hyfsat.
 
På kvällen var mannen och jag och utnyttjade min julklapp, bio på Kulturum i Partille.
Vi såg filmen Callgirl, baserad på bordellhärvan på 70-talet. Pernilla August är
bordellmamma och riktigt bra i den rollen, skoj att se henne på film igen.
En ganska så tragisk film, vi skrattade inte många gånger.
Det bästa var att jag hittade min gamla kollega MK som jag fick kramas lite med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback