Påskalammet

Hittade en stor lammstek i frysen, passade bra på påskafton tyckte jag.
 
 
Ägget fick vara med för att visa storleken. Först skulle den benas ur, läskigt svårt.
Men jag fick till två snygga stekar i alla fall:
 
 
Och sen skulle jag fixa marinad:
 
 
Ett gäng vitlöksklyftor som jag blandade med färsk rosmarin, citronskal och olivolja,
glömde visst fota resten. Men det blir gudomligt gott.
Ner med allt i en plastpåse och gojsa runt stekarna där, sen fick de ligga några timmar i kylen.
Vi stack ut ochh cyklade i den underbara vårsolen.
När vi kom hem så skjuts in i ugnen tillsammans med en potatisgratäng.
Avnjöts tillsammans med detpassande ölet Golgata Ale, från Dugges.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback