Cykelhelg och Göteborgsgirot.

En cykelhelg utan dess like. 
Lördagen bjöd på landsvägscykling genom hela Göteborg, 67 km på vägar, cykelbanor och grusväg.
GAIS var medarrangör så vad kunde man vänta sig? Sportdrycken tog slut i depåerna.
Det fanns inga bananer ller torra bullar eller saltgurka eller kaffe...
Men i Gårdsten hade de lyxat till det med inplastade baguetter.
De som cyklade längst bak med cykelkorgar och kaffetermos blev säkert glada.
 
Så här såg gänget ut som skulle bilda klunga, det gick så där..
 
 
Många cyklister var det:
 
 
Och hur tänkte jag här?
 
 
Trots avsaknad av mat i depåerna, var jag glad i Sävedalen (Det ligger inte i Göteborg!)
Körde in på 2:36 och en 60:nde plats, nöjd tjej. (400 tjejer i resultatlistan)
 
 
Sen på söndagen var det dags för 37 km MTB i Skatås.
Blev intervjuad av GT innan start, snodde bilderna, fy skäms på mig!
 
 
Kom iväg bra och mina ben funkade bra, Italienträningen har gett resultat!
 
En cykelkompis stod 3 km från mål och fotade, då fick jag ny energi.
 
 
Kom i mål på 2:50, placering 8 av 15 i långa klassen. Bara 17 minuter efter maken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback