Läger med Cyklande Tjejer

Jag har varit på läger och är alldeles euforisk.
Packade in mig och cykeln i bilen som jag lånat, drog till Borås fredag lunch, finarmbandet var på:
 
 
När jag parkerade bilen utanför Lages Motell så var det en vacker syn på parkeringen:
 
 
Bilar med cyklar och jag visste att de tillhörde Cyklande Tjejer, det värmde i hjärtat!
Det var så härligt att träffa allihopa, efter lite mingel kunde vi checka in,
HCK-brudarna (jag och Marie alltså) fick finrummet:
 
 
En liten påminnelse till andra hotellgäster:
Om man vill stänga fönstret så var medveten om att RV 40 är alldeles nedanför och då kan det vara
bra att INTE ha bar överkropp, ser inte så bra ut när man hänger ut för att få tag i fönsterhandtaget!
 
Redan klockan 15 var vi färdiga för helgens första runda, bara tjejer överallt:
 
 
Vi värmde upp lite och sen skulle vi träna lagtempo och det gick bra, ända hit:
 
 
RacerMartina är först sen Mikaela, Anita och sist jag,
men man måste faktiskt cykla jättesakta om man ska ta kort i uppförsbackar!
På lördagen bjöds detpå distansrunda till Vänga Kvarn, 53 finfina km dit med dessa glada:
 
 
Väl framme blev det lunch och cykelkärlek:
 
 
Vilken vacker syn va?
På hemvägens 42 km blev vi drillade i belgisk kedja av Camilla Larsson, triathlet och cyklist:
 
 
Efter 3 timmar och 81 km tyckte jag att det behövdes lite energi, dammsugare är toppen:
 
 
Fortsättningsvis ska jag bara ha dammsugare och chokladbollar med mig,
varför äta äckliga saker liksom, när man kan äta det som är jättegott?
Tillbaka på motellet så somnade vi gott i våra Hästensängar, powernap is da shit!
Sen såg vi till att få vår välförtjänta öl:
 
 
 
På kvällen kom självaste Glenn Magnusson och pratade lite med oss.
Han förklarade rundtrampet på ett bra sätt, nåt om kraften klockan 5 och 7 och 11 och 1.
Men sen sammanfattade Lena det så bra med att man ska försöka få bort hundskiten under skorna!
Sara testade cykeln som avslöjar om man har bra rundtramp, denna bild är för härlig:
 
 
Middag och sen sammanfattning av dagens träning av Camilla.
Vi somnade gott ännu en gång i våra överklassängar (väldigt överreklamerade!)
 
Söndag morgon bjöd på lite girlpower och tävlingsinstinkter.
 
 
Okej, kanske inte syns så bra av det på denna bild när vi har genomgång.
Men vi körde lite rejs och attacker och spurter, vilket jag var urkass på.
Men jag var toktrött efteråt i alla fall:
 
 
Inser i alla fall att jag måste träna backe och uthållighet, men det blir nog ett annat år!
 
Tack alla underbara Cyklande Tjejer som förgyllt min helg.
Och framförallt tack till Wiwi, Eva och Martina som fixade det hela.
 
 
 

Kommentarer
Jenny Björklund säger:

Tack för en fin sammanfattning av helgen, jag som inte kunde vara med suger i mig allt som ni skriver och delar med er av! Förstår att ni hade det toppen!
Jag har varit med på dom 2 första lägren, vet vilken härlig stämning och känsla det är att vara med!!
Kram!

Svar: Japp det var jätteskoj. Mitt första läger men inte mitt sista!
Propp

2013-09-09 | 07:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback