Bordstrubbel

Fick lite renoveringsnoja efter helgerna så vi stack iväg för att inhandla ett bord med 6 stolar som mannen hittat i en annons i tidningen. Åkte till affären i Mölndal och handlade och sen fick vi lite bilnoja också så då var vi tvungna att titta på bilar också.
Åkte hem glad i hågen för att montera vårt nya bord...
...men var är benen? Hallååååå? Då ringer förrsäljaren och säger att benen glömde hon skicka med.
-Ja och sen vill vi byta en av stolarna som var väldigt ojämn i lacken.
- Inga problem det fixar vi.

Så då åkte vi tillbaka idag för att få benen och en snygg stol. När killen som f.ö. snusade lämnade ut dem så undrade jag vad vi blev kompenserade för det att vi kört 5 mil extra?
- Nej, vi säljer dem så billigt så det kan jag inte göra något åt.
- Jaha, tack då, eller INTE!
Kommer nog inte att rekommendera denna affär till mina vänner.
Det ska väl inte spela någon roll vad en vara kostar när man åker flera mil för att fixa till ett fel som inte jag orsakat.
När vi kom hem från Frölunda torg en gång och de inte hade avlarmat M:s bikini så tjatade jag till mig bensinpengar, även fast de ville ge mig presentkort.

Och sen har jag sååååå svårt för försäljare som snusar. Det accepteras ju inte att folk röker. Jag har gjort mig rejält osams med en vikarie vi hade en gång när jag upplyste honom om att man inte snusar i barngrupp. Då tyckte min rektor (manlig förstås och korkad, men det är en annan historia, eller hur M?) att jag överreagerade.

Kommentarer
Suster Yster säger:

Hos oss står det faktiskt i reglerna att det är en nikotinfri zon. Ganska kul att påpeka för en del äcklisar......

Bild på bordet?

2008-01-14 | 18:51:27
Micke säger:

verkar vara en oseriös handlare du hamnat hoss, har DE gjort misstaget så ska de ta mig tusan stå för kostnaderna som uppstår för att åtgärda det.

Ha de gött!

2008-01-16 | 13:14:54
Bloggadress: http://beckfjall1.blogg.se
karlander säger:

håller med i allt det där.... Du nu börjar det närma sig Branäs...............

2008-01-17 | 09:01:01
Eva säger:

Jaadu, det där med pojkband, det kan ja med känna att ja vill vara 15 igen, för då kan man bli så där tokiga som tjejerna blir, hehe...

Imorgon e det dax för lets dance igen, jippi hehe..

KRam Eva

2008-01-17 | 13:06:55
Bloggadress: http://tvillingmamman.blogg.se
Eva säger:

Ja visst kan man sakna mgen, det gör ja med.. Men det var tungt o bära 2 stycken, kan ja ju säga. Idag e dem ju 4 ½ år, o längtar bara efter att ha en mage, men inte mer barn. *ler*

KraM Eva

2008-01-17 | 13:17:47
Bloggadress: http://tvillingmamman.blogg.se
Eva säger:

Tackar! Känner mig redan bättre iaf. Febern e borta men ännu kvar av halsont, men det går väl över under helgen.

Kram Eva

2008-01-18 | 08:36:13
Bloggadress: http://tvillingmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback