Valvaka

Sitter här och kollar valresultat, verkar som alliansen tar hem spelet.
Så här gick det till när jag skulle rösta i bamba:
Kom dit och min man frågade om jag bestämt mig ännu.
Eftersom Folkpartiets store man i kommunen gick omkring och kollade röstsedlar så kunde jag ju inte ta hans lappar rakt av så där så jag sa istället:
-Nej, men om jag plockar på mig alliansens sedlar så kan jag ju ta en gul, en blå och en vit och stoppa i kuvertet.
Bredvid stod ett äldre par och tittade på mig.
-Kan man göra så?
-Jajamensan, då har jag ju röstat och har rätt att klaga sen. Röstar man inte så har man heller ingen rätt att klaga på vad som bestäms sen!
Sen var min tanke att jag skulle lägga tillbaka de oanvända röstsedlarna när jag kom ut med kommentaren:
- Hmm, jasså röstade jag på dom!
Men eftersom Fp-snubben hade gått och ingen annan var där så försvann effekten.

Min man tänker anmäla Fi! för diskriminering eftersom de inte har varannan herrarnas. Birger stod först på 6:e plats till riksdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback