Vårstädning.

Eftersom jag är hemma och är sjuk så måste jag ju göra något nyttigt.
Röjning av tvättstugan stod på schemat.
Ut med alla stryhögar och på med järnet.
Visste inte att mannen i mitt liv ahde såååå många fula skjortor!
Fram med stora säcken och sortera...

När jag hängde in mina nystrukna sommarkläder så passade jag på
att sortera ut en del i mina garderober också.
En del nostalgiplagg åkte ned i klädkammaren, inte kan man väl skänka
bort följande:
- min gamla balklänning från 1987
- morsans härliga 70-tals klänning som jag iofs. aldrig kommer kunna ha 
  eftersom hon vägde typ 45 kg på den tiden!
- en härlig svart, tajt sammetsklänning.

Mycket kläder har man ju men det är ju så mycket minnen också.
Men en del linnen, skjortor och tröjor får allt åka iväg till Östhjälpen.

Där går pengarna till att driva ett barnhem i Rumänien.

Och eftersom skåpen nu ekar lite granna så måste jag nog snart
ut och shoppa!



Så här såg jag inte ut när jag strök, men jag kanske ska testa det nästa gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback