Galen cykelhelg

Nu har jag nog blivit en riktig cykelnörd...

I fredags var jag ute och visade lite stigar för mannen i mitt liv.
Har nog glömt att skriva att även han har köpt en MTB,
dyrare och lättare än min, viktigt i sammanhanget.
I alla fall så cyklade vi på Vildmarksleden och det var rätt
blött och lerigt. Vi välte i samma lerpöl och skrattade gott.

Lördagmorgon hade vi tänkt att dra till havet, men solen
lyste med sin frånvaro så vi åkte till Backaplan istället.
Köpte mig en ny cykelhjälm eftersom min babyrosa inte
sitter fast ordentligt. Nu blev det en snygg svart med
guldfärgade blomsterslingor, skitsnygg!

Väl hemma så drog vi iväg runt Delsjön.
Cyklade på grusstigarna och undvek punktering.
Eftersom mannen inte har hunnit komma upp i tempo
ordentligt så cyklade jag tungt och jobbade hårt uppför.
På hemvägen frågade jag om jag fick dra ifrån, helt OK.
Så jag lämnade mannen vid golfbanan och cyklade hemåt
i bra tempo. Fick vänta hemma i 10 minuter innan han dök upp.

Söndag morgon var det samling klockan 9:00 Älgskylten,
Propp och 11 grabbar, gissa om jag fick köra som en tok...
Körde genom skogarna på Bohusleden till Jonsered.
Jag är mest stolt över att jag faktiskt fixade hela backen upp
till torpet Freden med en lutning på 25%.
Ramlade en hel del och fick en massa nya blåmärken men roligt
var det, 34 km fick vi ihop på 3,5 timme. Lika långt som lördagens
runda men den fixade jag på 2 timmar!

Somnade gott både i soffan och sängen, söndag kväll.

Måndag morgon känner jag mig oförskämt pigg i kropp och själ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback