Älska sovmorgon.

En gång i veckan, ibland två, har jag sovmorgon.
I mitt fall betyder det inte att jag sover längre än vanligt
eftersom mannens klocka ringer 06:10 varje morgon.
För mig innebär det att jag kan ligga kvar i sängen och
äta frukost och läsa tidningen och surfa lite.
Just idag blir det filmjölk med nygjort äppelmos.



Har en trevlig arbetskamrat som har försett mig med
äpplen så igår när jag slutade tidigt äppelmosade jag lite.
På mindre än en timme hade jag sex burkar med härligt
gult äppelmos. Jag gillar nog bättre att göra mos på
röda äpplen för då blir moset rosa, men detta funkar också.
Det är ju smaken som är avgörande. Moset var kanongott
till gårdagens fläskpannkaka, som jag äter alldeles för sällan.

Igår kväll var jag och mannen ute på bilrunda.
Vi kollade runt var vi framtiden kan tänka oss att bo,
var finns det schyssta lägenheter inte allt för långt från havet?
Hittade några trevliga områden som kan vara intressanta om
tre, fyra, fem år sådär. Med cykelavstånd till havet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback