Studier.

Efter vårens uppsatsskrivande som inte blev av pga.
alldeles för mycket sjukdom på jobbet och en viss brist
på engagemang så tar jag nu nya tag.

Eftersom lärarlegitimationen ska tas ut så är det ju bra
att ha så många högskolepoäng som möjligt.
Var inne i LADOK och kollade och såg att jag har 232,5 hp.
Uppsatsen ger 15 nya hp och ytterligare en examen,
alltså har jag läst 1,5 år efter min förskollärarexamen.

Funderar på vad jag ska läsa sen?
Eller ska jag kanske ha studieuppehåll några år?
Men det finns ju så himla många roliga kurser som jag
vill läsa, kunskap har liksom ingen dött av, eller?
Sen är det så skoj att träffa andra lärare av olika kategorier
och få insyn i andras verklighet, man lär sig så mycket.

Jaja, det är en del att fundera på men först ska
uppsatsen bli klar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback