Mörker.

Gårdagens julfika och marsipangristillverkning var i Jonsered,
1 mil bort genom skogen.
Har man sålt sin lillbil så får man ta cykeln, en baggis.
Men i vanliga fall har jag träningskläder och det är träning.
Nu krängde jag på mig underställströja, för svettens skull,
regnsställ och ryggsäck.
Regnjackan är inte av andasmaterial, så det blev JÄTTESVETTIGT.
Jag kom fram i alla fall och fräschade till mig.
Hemfärden framåt kvällen gick i kompakt mörker.



OK, mobilkameran visar det inte så bra.
Min hjälmlampa är riktigt bra, men man får tunnelseende och ser bara vägen framåt.
Åt sidorna är det bara mörker och lite kusligt.
Anledningen att jag vågade cykla den skogsvägen är att det är min gamla
jobbväg och jag känner varenda lite böj och håla och känner mig trygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback