Vinter till vår.

Snösmältningen märks rejält från dag till dag.
Nu ikväll har jag cyklat på vildmarksleden och den höll
förvånansvärt bra. Vissa vattenpölar var djupa men det
var is på botten så det var bara att glida igenom.
En del geggamojja hade det däremot hunnit bli så jag
var ju inte precis ren när jag kom hem.
Ramlade och lyckades slå i båda knäna och de gör ont,
en del blåmärken hann jag få också.
Så nu är cykelsäsongen igång på riktigt och med den
kommer de inte fullt så snygga blåmärkena på alla möjliga
och omöjliga ställen på kroppen.

Kommentarer
Pandora säger:

Måste ju säga att "Vinter till vår" ger mig lite andra associationer än just cykling. Saknar alla mysiga sångtillfällen vi hade innan resten av gänget lämnade stan. Lyssnar på kassettbanden ibland och har tänkt flytta över dem till datorn. Tror att Vinter till vår finns med nånstans :-)

2011-03-24 | 08:39:19
Bloggadress: http://pandorasask.wordpress.com
Propp säger:

Japp, insåg det samma när jag skrev det. Hittade faktiskt TVERS-kasettbandet med låten och blev smått nostalgisk!

2011-03-26 | 14:32:02
Bloggadress: http://propps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback