Billingeracet 75 km MTB.

En lördag i maj sätter jag klockan på 07:00,
precis som det skulle behövas, jag vaknar ju ändå 06:00.
Kokar gröt och fyller på sportdryck i flaskorna,
fyller fickorna med runekakor och mackor med jordnötssmör,
stoppar in cyklarna i bilen och drar till Skövde.
Med en god bok och lite kaffe så gick resan fort:



I år skulle Billingen besegras 3 gånger, i år skulle jag inte bryta.
Så här taggade var vi före start:



När jag hade kört halva och var inne i depå så gick de snabbaste killarna i mål,
2:46 hade vi cyklat då, sen cyklade jag lite till, typ 3 timmar...
I alla fall så såg det ut så här vid målgång:



Jag hade stoppat i mig mat under hela turen för att inte gå tom.
Efter sista depån var jag kräksfärdig av all mat, men det var bara att ta i.
Det är så roligt att köra långloppen massa olika människor som kör,
folk som står och hejjar utmed banan och en massa bra energi i depåerna.
Allra bäst hejaropet är vid nästa sista depån där en liten 3-4 åring tittar på mig och säger:
"Vad fin du är"
Han såg nog att det var en dödstrött förskollärare som behövde lite glitter i tillvaron.

Jag fixade dagens mål;
  • att köra under 6 timmar  (5:42)
  • att mannen inte skulle vara mer än 1 timme före mig i mål (46 min)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback