Skolutveckling

Jag är med i ett skolutvecklingsprojekt, ett samarbete mellan 3 kommuner.
Vi är i team och får ett uppdrag från ett arbetslag som vill att vi ska komma och titta på något speciellt.
Under vecka 41 och 42 har jag varit ute på uppdrag. 
Väldigt annorlunda mot mitt vanliga arbete som förskollärare, men så otroligt roligt och lärorikt.
Långa dagar med observationer och givande pedagogiska samtal. 
Jag har varit helt slut på kvällarna, TV-soffan har haft prio 1, träning prio 0.
 
Lite bilder från mina veckor:
 
 
Mina goa kollegor under vårt slutarbete, vi satt i kommunstyrelsens rum...
 
 
Några bra frågekort som vi ska använda vid återkopplingsmötet.
Detta är så himla bra fortbildning. Både för oss som kommer ut och för de som observeras.
I början är många lite avvaktande och vet inte riktigt hur de ska förhålla sig.
Men i eftersamtalen så är alla så positiva av vad vi sett.
Vårt arbete går ut på att spegla deltagarnas arbete och sedan ge dom utmaningar.
Vi är absolut inte där för att kolla och rapportera till rektorn, vi vill lyfta pedagogerna
och det är mer hjälp till självhjälp.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback