Barnbidrag eller inte.

Har en fjortonåring, INTE fjortis, som ansvarar för sitt barnbidrag. Grejen är den att hon handlar upp allt innan hon fått det. Det är ju så enkelt att köpa på nätet! Men det blir dyra läropengar. Idag hämtade jag ut ett paket för 308 kronor. Det visade sig att linnet för 39 var OK men T-shirten för 179 var för stor så den fick hon sälja till mig. Sen var ju frakten och postförskott 90 kronor. Men hon har varit lite duktig också och sett till så att hon hade pengar till liftkortet förra veckan. Men nu vill hon ju köpa ett festivalpass till sommaren och det måste betalas för nästa barnbidrag som kommer om en månad! Och de pengarna lägger jag INTE ut för henne. Så det så, M!

Kommentarer
Millan säger:

Hejja dig...

2006-04-21 | 09:50:30
Bloggadress: http://quarter65.blogg.se
Piis säger:

Ja visst är flickor bra på att göra av med pengar!
Min äldsta dotter fyller 18 år nu och får 1000:- per månad insatt på bankomatkontot.Det ska räcka till kläder och nöjen,men de tar slut fort!!
Som föräldrar kan man ju inte bara ge och ge..... Sonen som är 14 år gör inte av med så mycket pengar. Han får 300:- insatt på sitt bankomatkonto och det räcker till lite godis och pizza. Däremot är han dyr i drift vad det gäller fotbollen och ishockeyn. Vi betalar kläder och idrotternas utgifter och det är inte lite! Så har vi en 10 åring också men hennes grejer kostar ju inte så mycket än så länge.... Kul att du skrev en hälsning i min blogg. Ha det gott! Pia

2006-04-21 | 10:11:06
Bloggadress: http://piis.blogg.se
Maria säger:

Du kommer bli en bra läromästare för mig om si sådär 10 år, när Fanny kommit till den åldern.... Idag har vi äntligen fått till den där lungvolymkollen på Östra och behöver förhoppningsvis inte dyka upp där igen förrän nästa år!
Ses på måndag, kram maria k

2006-04-21 | 14:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback