Österrike på sommaren

När vi kom hem från vår cykeltur så hade våra vänner anlänt med flyg. A är en barndomsvän som jag träffar ibland. Att semestra ihop har vi dock aldrig gjort, mer än skidresor till Österrike på åttiotalet. Hon har även jobbat som guide där nere under två säsonger. Behärskar tyskan sehr gut!
Söndagen bjöd på fint väder och våra vänner hyrde cyklar och vi hojade ner till Zellersee för att bada. Underbar utsikt från stranden. Sen cyklade vi runt den innan vi åkte hem.

Middag på kvällen bjöd på många historier och glada skratt med "söstra mi".

Cykla i Österrike.

Jag har varit i Österrike många gånger, på vintern. Sommar i Österrike var något nytt. Att åka skidor utför höga berg är jag van vid, ta liften upp och sen svischa nedför. Nu hade vi cyklarna med oss och då får man trampa både uppför och nedför. Första dagen blev det en runda på 80 km i trettiogradig värme. Det gick åt mycket vatten. Sista backen upptill högsta punkten bjöd på 14% lutning i några kilometer. Insåg att min cykel behöver fler växlar än de tjugo den redan har. Sen var backen ned 15% lutning och jag var rädd. Bussar, bilar, motorcyklar och andra cyklister körde om och jag grät när jag kom ner. Landskapet och cykelsällskapet och fikan var dock underbart.

På äventyr i Europa

Packade väskorna och såg till så att cyklnarna var ok. Sen drog vi, första stoppet blev färjan mellan Göteborg och Kiel med en mysig hytt.

Blev även kär i fåtöljen:

Vi hann även njuta av några timmar på soldäck:

Väl i Tyskland så körde vi på. Allsången varvades med djupa samtal, sommarpratare och mycket skratt.

Tretton timmar och 110 mil senare rullade vi in på parkeringen i Fusch. Eftersom vi kom en dag tidigare så fick vi sova första natten i en villavagn på campingen. Utsikten när vi gick iväg till frukosten nästa morgon var ljuvlig:

Badflickan

Åkte till min älskade grusgrop i Hökåsen för att bada. Badar helst inte i Mälaren när jag är i Västerås.

Min barndoms sommarfrulle.

Är på mammas gata i stan och äter filfrulle!

Sammanfattning av april, maj och juni.

April bjöd på solsemester till Teneriffa med min käresta och fyra ungar, tre var mina.

Vi tog en cykeltur också, DOWNHILL och höll på att både svettas och frysa ihjäl och kissa på mig av rädsla:

Sen har jag hunnit åka lite båt också:

Varit på grym Håkan Hellström konsert med mina älskade ungar:

Sen har jag smitt storslagna planer med mitt cykelgäng Team Achtung Baby:

Tyvärr blev det ingen cykling i Danmark för mig då jag blev påkörd av en bil:

Inget brutet men rejäla skrapsår på ena skinkan. Nu har jag varit hemma i två veckor lite mörbultad.
På måndag börjar semestern och då blir det nog lite bättre med bloggandet.