Felsägningar...

Varför kan inte treåringar prata rent för? Det är så himla jobbigt när de inte kan säga fickan utan säger:
"Jag ska stoppa den i fi**an"
Och sen har vi så snuskig fantasi på jobbet så vi blir ju så fnissiga.

När stora M var liten så sa hon D istället för G. Och eftersom hon var en verbal 2-åring så sa hon:
"Man får bara då över datan när det är dön dubbe"

Sen har vi mellan L som inte kunde säga K, det blev alltid T istället
"Kan du säga Karin (faster)?"
"Nej men jag kan säga Dan (fasters kille)"

Kommentarer
Syster Yster säger:

"Det heter inte tota-tola; Det heter TOTA TOLA!!!"

2006-08-30 | 14:58:20
Karin säger:

Ja se ungar.....när jag var liten lärde min far mig att stövlar faktiskt heter "böllar"...det ska man säga med väldigt bred skånska....låter helt vansinnigt....och han tjatar om detta ännu, när jag fyllt 45.....tjolahopp

2006-08-30 | 17:06:44
Bloggadress: http://Rassel99.blogg.se
cleopethra säger:

Jag vet. Hörde en liten tjej glatt säga: "Mamma, jag är en stor fi**a nu. De är för goa!

2006-09-03 | 03:10:43
Bloggadress: http://cleopethra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback