Jag klarade det...

...ja , att jobba efter semestern alltså!
Fick en mjukstart idag, eftersom det var 3+3+5 barn och 3+3+3 vuxna +3 till som har hand om kök och städ. Jag ska minna detta sen i höst när vi är 20+21+17 barn och 3+3+3 vuxna.
Var på hembesök hos en liten 2-åring som lindade mig kring sitt lillfinger! Eftersom vi inte har haft några småttingar på min avdelning på några år nu så känns det helt ljuvligt att få fyra 2-åringar. Ett gäng härliga pojkar med charm som kan stjälpa vem som helst.
geting
Getingarna var som galna på vår gård, jag tror jag själv dödade 10 stycken idag. Utrustad med sprayflaska med diskmedel och vatten, täpper till andningsorganen eller nåt så de har svårt att flyga iväg och dör. Eller också tog vi dem med flugsmällan.
Sitter nu och kollar på EM, föröker samtidigt övertala min man om att vi ska dit någon kväll. Verkar vara en höjdarstämning på Ullevi. Minns ju VM -95 när jag var där och såg Bubka hoppa stav samt Kim Battens världsrekord på 400 m häck!

Kommentarer
gunsan säger:

Snälla Propp slå ej ihjäl dem... hur ska vi få frukt och bär m.m om man dödar dem. Jo jag vet du rädd efter ett stick men kan du inte leda dem till en annan del där du bor...De ger tillbaka det de får...bara en välmenad tanke... allergi osv JAG VET!!!
SNÄLL-OMTANKE-MÄNNISKA-DJUR/INSEKT-KRAM :)

2006-08-09 | 00:46:03
Bloggadress: http://gobbe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback