Jeanstips för korta ben.

Eftersom jag har begåvats med den otroliga höjden 1.6 möh. och det enda som är långt är min överkropp så blir det problem vid byxköp. Jag brukar fråga om de har byxor med längden 28 tum, då tittar de på mig och säger att 32 är standard.
Men hallå det måste väl finnas fler än jag som har taxben?

Men i förrgår gick jag in på Esprit butiken och där har de fattat. Många är vi som inte har styltben. De hade flera jeansmodeller med korta ben. JIPPIE!!!! Köpte ett par mörka raka men hittade även ett par i "Worker" modell som jag nog ska köpa en annan dag!
Så det finns hopp för oss med korta ben. Nu Slipper vi klippa av och sy upp!

(Kan meddela att med en pappa på 169 cm och en mamma på 154,5 cm så har jag faktiskt blivit ganska lång!)


Kommentarer
camilla säger:

det där känner jag verkligen igen... dessutom är jag utrustad med en stor mage...hehe...så du kan gissa hur långa benen är på mina jeans

2006-08-11 | 23:06:23
Bloggadress: http://quarter65.blogg.se
Caroline säger:

Oj...motsatt problem här: 177 cm hög och de flesta brallor flaggar vacket ovanför ankeln på mej...rätt kass faktiskt. MAn vill ju inte gärna ha ett I love horses förlängningsband på varje byxa!! ;o)
Denne drar minst 34" i längd...*thank GOD för jeans*
Skoj att du hittat snygga bralls! Espritan har SÅ fina kläder! *gillar*

2006-08-17 | 15:16:06
Bloggadress: http://lillymarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback