Måste berätta...

Min blogg väninna har varit i stora världen bortanför skåne. I London närmare bestämt och då hände det läskiga saker och hotellen var dåligt isolerade. Detta fick mig att tänka på min skolresa till London 1988.
Eftersom vi åkte en gymnasieklass utan vuxna så hamnade vi på nåt billigt hotell för ungdomar. Sängarna var väl Ok men vi skulle möblera om lite och då följde heltäckningsmattorn med och därunder låg det andra heltäckningsmattor. Vi flyttade snabbt tillbaka möblerna så att vi inte skulle riva upp fler mattlager. Sen måste vi ju vädra, upp med fönstret och in med friska luften...NOT... I London finns ingen frisk luft!
Men däremot låg det använda kondomer på det lilla taket som var strax utanför fönstret. Varför slänger man ut dem genom fönstret?
en var vi ju tvungna att utnyttja begreppet "Doggy-bag" på varenda ställe vi åt. Var inte så uppskattat i gatuståndet där vi köpte Fish and Chips.
Idag fattar jag inte hur alla föräldrar gick med på att skicka en skolklass med 19-åringar till London. 
I och för sig var det ingen som hamnade i trubbel och vi var ganska så skötsamma men ändå. Undrar just om mina ungar får åka på skolresa till London när den dagen kommer????? 

Kommentarer
camilla säger:

WOW...kondomer..haha det slår mina berättelser..hehe...de ville kanske att deras säd skulle spridas för vinden....hehe

2006-08-09 | 12:16:35
Bloggadress: http://quarter65.blogg.se
Karin säger:

Jag var där 1977, men hotellen var inte bättre då. Lyckades låsa mig ute varje dag, och fick be om extranyckel. Vi behövde inte öppna fönstren för att vädra, springorna var 1 cm breda....så det blåste rakt in hela tiden (vi var där i april....kallt). Lyckades bara vakna en morron i tid till frukost, resten av mornarna fick jag gå hungrig. Kommer aldrig att glömma denna resa.....

2006-08-10 | 07:41:45
Bloggadress: http://koepe
Syster Yster säger:

Men skicka en 11-åring till Ljungbro, det törs du!!!!

Ska bara meddela att våra juveler har fått kökskommendering på lägret.... :-D

2006-08-11 | 23:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback