Dagens filmtips.

Eftersom jag har gått med i en filmhyrningsklubb på nätet (vill inte göra reklam här men är det någon som undrar så kan jag tipsa). Får några filmer hem och skickar tillbaka och får nya. Ett bra koncept.

Igår såg jag "Amelie från Montmartre" en film som har några år på nacken och som jag tänkt att se flera gånger men det aldrig blivit av. Helt underbar och lite halvknäpp.

Franska filmer är inte så tillrättalagda som amerikanska filmer. Det är ockå kul att se franska filmer eftersom man alltid snappar upp något ord att lära sig. Jag som aldrig läst franska kan ju ingenting. Nån gång ska jag nog ta en kvällskurs och lära mig ordentligt.

Kommentarer
Syster Yster säger:

Den filmen suger verkligen! Man måste ha en dyngsvår stickning på G om man ska se den, annars vill man bara stänga av!

2006-02-12 | 19:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback