Föräldrafritt och våffeldag

Försökte planera ett 11-årsfödelsedagsdisco på kvartersgården som ska vara FF.

En mamma ringde och undrade vad FF betyder... hmmm........ Föräldra Fritt betydde det säkert på 70-talet också, eller? Jaha och vad innebär det då? Jaaaa att det är fritt från föräldrar alltså. Jaha men då får jag nog diskutera med min man hur vi gör.
Undrar just hur de tänker göra när barnet är 15???????????????

Men hallå 11-åringar, vad kan de hitta på?
1) De törs ju knappt dansa tryckare och gör de det så är det med nöd och näppe de vidrör varandra.
2) Leker de sanning eller kånke så vågar de ju inte ta kånke för det är ju lite läskigt. Skulle de ta kånke så blir det på sin höjd en puss på kinden.
3) Möjligtvis kan de ha matkrig, men de rara barn som ev. har sådana tankar har ju naturligtvis inte blivit bjudna.
4) Dessa 2 flickor som fyller 11år får städa upp efter sig själva och då håller de nog reda på sina kamrater så att de inte stökar till för mycket.
5) Födelsedagsbarnen i fråga är ju inte några blyga violer utan de kan nog "spöa upp" de som missköter sig, eller åtminstone hota med att göra det, eller att mammorna gör det efter discot.

Sen gjorde den rara mamman våfflor till sin trevliga familj och serverade med jordgubbssylt och grädde.


Kommentarer
Patti säger:

haha nej jag säger itne så för att jag är två äpplen hög... Hahaha.... Jag säger så för att det är den enda tecknade serien som inte har ändrat röster eller något annat...

Tråkigt att man skall racka ner på andra människor när man inte vet ett smack....

2006-01-24 | 08:23:33
Bloggadress: http://tankebubblan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback