Nationaldag

Nationaldag

Jaha, så firade vi nationaldagen i dag då. Den firas alltid ordentligt hos oss eftersom T fyller år, 39 blev det iår. Hantjatade till sig en cykel i lördags. Vi skulle bara köpa nya däck och slangar till mitt arvegods årsmodell 1950. -Snälla S, kan inte jag få en cykel i present? (Undrar vad han tror att han ska få i 40-års present nästa år?) -Ja,ja men sluta tjata då. Kan ju bara nämna i förbifarten att det gick fortare uppför backen med min gamla damtralla än med hans 18-växlade!
Sen var vi på ängen och sjöng i olika konstellationer och firade av hjärtans lust. Trevligt initiativ av ortens kyrka. De hade en stor lastbil som scen och det fanns något för alla, utan att bli hysteriskt. Storband, clownerna(?) Allgott & Villgott, barnkör (min), tonåringstrio (en tredjedel min), gospelkör, och sol förståss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback