Svensk sjukvård...

I detta landet måste man vara lite frisk för att orka vara sjuk. JAg blir galen. Som sagt igår gjorde jag illa min fot riktigt ordentligt. Låg och väntade på att min vårdcentrel skulle ringa tillbaka. Visst 14.30 ringer en sköterska och säger -Men vi har ju ingen röntgen här så du får åka till Mölndal eller Axessakuten i stan.
Kolla axessakuten där man kan ta nummerlapp på nätet "Vi har ingen kö nu så kom direkt" OK, mannen kommer hem 16 och skjutsar in mig. Jag betalar i kassan 17.30 och sen väntar, och väntar och väntar. Börjar läsa Da Vinci koden 500 sidor. Hittar en trevlig familj att prata med och vi fortsätter vänta. Klockan 22.15 kommer mannen tillbaka med lite keso och knäckemacka! Klockan 23 får jag träffa läkaren som var snygg så jag kunde ju inte bli arg på honom. Han meddelar att det måste röntgas...
...men röntgen stängde 22. "Så du får komma tillbaka imorgon klockan 8" Utrustad med kryckor och dåligt humör får jag äntligen åka hem.

Upp i ottan imorse. Har ni försökt att duscha ståendes på en fot? Gör inte det.
Åker med mannen till jobbet och tar spårvagnen därifrån "för 4:an går ju till Järntorget" Ja förr i tiden ja, nu går den till Angered. Byta spårvagn på Centralen för vidare färd. Kommer rätt och är i tid 7.45.
Blir röntgad vid 8.30 och får träffa samma doktor klockan 9.00.
"Har inte du gått hem ännu?" Nähä...
Domen: Fraktur i fotknölen dör en flisa har lossnat men det räcker med bandage. Sjukskrivning i 3 veckor.
Bussen hem och hoppar uppför backen och blev helt slut

Nu ligger jag på soffan och vill bara sova...ZZZZZzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback