Hysterisk väntan på våren kan ta sig uttryck på de mest märkliga sätt!

Kom hem idag och insåg att parkeringen höll på att svämma över pga dagens regnande på snön som smälte. Vad göra? Visste ju på ett ungefär var brunnarna fanns innan snön kom, före 25/12 alltså.
Det var ju bara att hämta stora spaden och börja hacka.
OK, första brunnen framme, nästa... lite svårare att hitta så jag gick på trean istället. Inte så svårt eftersom vattnet rann under isen och hördes. En käck granne kom och undrade (med all rätt) vad jag pysslade med. Sen sa han, Ja, jag väntar ju på bilbärgaren annars hade jag hjälpt dig. Jahaaru... säkert! Som besatt av att vårens tillkommande hängde på mig så fortsatte jag hacka mig igenom cm för cm tills den bortglömda brunnen dör upp. Det som hände sen var att det SLUUUUUUUUURRRRRRRRRRRP på parkeringen och sen var allt vatten borta = ingen isgata imorgon bitti!

Summa summarum, vill du ha vår se till så att snö och is försvinner. Känner du någon med ett svets aggregat så kan du ju alltid skynda på det hela lite till.

Svettig blev jag i alla fall och kan med gott samvete strunta i träningen ikväll!

Kommentarer
Anna säger:

Precis vad jag oxå borde göra, när vi ska parkera bilen får vi åka uppför en kant på typ 20cm... fast nu är det ju snart vår och då känns det onödigt att köpa en skyffel :-)

2006-03-27 | 21:32:13
Bloggadress: http://www.annakarlsson.blogg.se
Millan säger:

Skojar du eller..vadå asfalt...här är det "dölla"-alltså skånsk gyttja... bor ju mitt i en åker..det skojar man inte bort...hundarn kommer mot en när man kommer hem..." slöffs, sklöffs..."..hur ser sen ens kläder ut..nä tacka vet jag snööööö

2006-03-27 | 21:35:12
Bloggadress: http://quarter65.blogg.se
Hillevi säger:

Hahhaha... ja visst är det kul.. trodde inte att det skulle vara så lätt att hitta sitt hus men det var inga problem..

Aldrig varit inne på din blogg tidigare, men kul att du hittat min =)

2006-03-27 | 21:40:27
Bloggadress: http://coornet.blogg.se
Karin säger:

Du skulle prova att köra på våra bonnavägar.....kommar man den minsta lilla bit för långt åt sidan är risken att man bara kasar rätt ner i diket. Panik väller fram när man märker att det inte går att styra. Och alla hålor som har blivit efter tjälen gör att man får krypa fram.....som stänker ner bilen....och som man sen råkar dra mot kappa och byxben när man stiger i och ur. Men gud vad härligt att snön släpper.....det kvittar vad det är för väder.....bara jag slipper skrapa rutorna.
Kramiz

2006-03-28 | 08:49:02
Bloggadress: http://koepe
Propp säger:

Men jag bävar för min skogsväg till jobbet. Den brukar ha tjälhål normala vintrar, vet inte vad jag ska vänta mig iår. Bolbesiktningen tycker det är konstigt att jag måste byta spindelled vartannat år...

2006-03-28 | 20:38:54
Bloggadress: http://propps.blogg.se
Millan säger:

Hej Siv...hahahaha

2006-03-29 | 09:03:56
Bloggadress: http://quarter65.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback