Städtips?

Skurade hela mitt badrum igår vilket innebar att rensa avlopp och dra fram badkar och polera kaklet bakom.
Varför blir tvål- och schampoorester orangea?
Sen är det kalkavlagringar på kranen som jag inte får bort, hur gör jag? Har testat med ättika utan resultat.
Har ni några andra städtips inför min husvisning och flytt?
Denna gången räcker det ju inte att bara röja en liten gång i mitten...
... annars kan jag det där med att sätta på sig Helly-Hansen sockorna och glida fram över golvet så att allt dam fastnar av den statiska elektriciteten.
Mycket saker har vi knött upp på vinden för där brukar ju inte folk vara så organiserade. Sen har jag införskaffat snygga boxar på Ikea som jag kan lägga en massa "bra-ha -saker" i.
Snart är det frukostdags, klockan 9 ska vi besiktiga nya huset...

...to be continued...

Kommentarer
Anonym säger:

ja det undrar jag med,...oranga rester...det måste vara ngt gift...

2006-09-25 | 12:48:35
Caroline säger:

Finns det inte en flaska som heter nåt i stil med Cillit Bang..? Den ska ta urk-rester från badrummet/duschen/kalk and so on. En lila flaska med orange kork tror jag. Har hört att den ska vara bra!

2006-09-26 | 16:10:25
Bloggadress: http://lillymarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback