Bilförsäljning!

image156
Förra veckan så fick jag spader på denna bil. Det var alldeles blött under den och inget vatten fanns kvar i den. Ojdå, en kylarslang hade lossnat så vattnet rinner ut. Får välan sätta tillbaka den men röret den skall sitta på har gått av och sitter kvar på slangen och går alltså inte att fästa på motorn. Vad göra? Laga? Kostar en del pengar...
Hade ju tänkt sälja den efter besiktningen på måndag. Då gör Propp så här:
Tar ett kort, lägger ut på blocket för 7000 och skriver att det är en GDS bil, och väntar på att den skall komma med på säljalistan. Sen börjar det ringa, efter 10 minuter har jag fått 5 telefonsamtal och 2 mail.
Första snubben som är bilmek på Volvo kommer och tittar näej det är nog för jobbigt att laga, Då ringer en snubbe som ringt innan och frågar om Snubbe 1, har köpt den. -näej han ville inte ha den. Så du kan komma och titta. -Jag åker från Hisingen och ringer när jag kommer till Landvetter
När jag kommer ut på trappen igen så har Snubbe 1, ändrat sig och prutat till 4500 och skriver papper med min man.
Sen ringer Snubbe 2, och då får jag säga att ETTAN ändrat sig och köpt den, då blev han vansinnig.
-Så du inte kan göra. Du måste betala mig bensin pengar. Du lovade att jag skulle få köpa då kan han inte ändra sig.
-Hallå, jag är privatperson, det funkar inte så och jag betalar ingen bensin. Glöm det. Hejdå!
Sen såg jag till att låsa dörrarna ordentligt. Scarry.....

Så nu äger vi bara en bil och en husvagn. Känns lite bättre för ekonomin att inte ha en bil som bara står!

Kommentarer
Junitjej säger:

Skönt att du har fått sålt bilen!!

2007-04-14 | 21:29:24
Bloggadress: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback