En helt vanlig lunch på jobbet...

På mitt jobb äter vi pedagogiskt med barnen, funderar på att äta opedagogiskt en dag och se hur det är!
I alla fall så har vi toan i anslutning till matrummet, korkad lösning, jag vet men lokalerna är byggda för annan verksamhet från början. 
Varje dag när vi kommer in från gården så skickar vi in barnen för att kissa och tvätta händerna innan vi har samlingen före maten. Eftersom barnen är lite korkade så ljuger de och säger att de har kissat, då brukar jag i mina sämsta stunder säga att vad bra för då behöver ingen gå ifrån, mitt i maten.
-Ljuger ni så får ni kissa på er!!!! Då brukar de gå iväg och kissa i alla fall.
Problemet är väl inte att de ska avvika från bordet utan att de vill sitta med öppen dörr ut till oss som fortfarande äter....
....ÄCKLIGT....
Idag slog det alla rekord:
Tre ungar pyser iväg samtidigt för de ska BAJSA. Eftersom vi är en förskola så talar ju alla alltid om högt och tydligt vad de ska göra när de går från matbordet.
Sen har vi ju bara en toalett, så ett barn sitter på toa och två sätter sig på pottan. Sen sitter de där och "kompisbajsar" och samtidigt pratar om ditten och datten.
G och jag höll på att smälla av för vi tyckte inte att detta var en bra arbetsmiljö, men man kan ju inte annat än skratta åt eländet. 

Hur ser er lunchsituation ut på jobbet?

Kommentarer
Micke säger:

Ja, när jag jobbade är det ju då som gäller, jag lovar, hade inte mina kollegor stängt dörren till dasset när de satt o sket, ja, då hade det blivit mord!!
hehe!!
Ha de bäst!

2007-12-08 | 00:34:15
Bloggadress: http://beckfjall1.blogg.se
Syster Yster säger:

Jobbar mest med år 6-9.... det är ingen skillnad!

2007-12-08 | 23:13:33
maria karlander säger:

ja, så länge de inte skiter på borden får vi väl inom denna sektorn vara nöjda. Det konstiga e att jag blir mer o mer äckelmagad för varje dag.... Typ över de som smetar in sitt snor i håret o i ansiktet tillsammans med matklet...yammie

2007-12-13 | 12:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback