Känner mig som en bov.

Fortfarande utnyttjar min grannes dumhet att inte ha login på sitt trådlösa nätverk. Igår köpte jag äntligen mitt hus som jag bott i sedan den 1 februari. Sålde mitt gamla i fredags och var nästan miljonär i några dagar. Har hunnit med ett mördarpass på Friskis och plockat upp lådor på vinden. Mannen har fixat en dörr till rummet som ska byggas i helgen. Väggarna ska upp och jag hoppas på en insats från mina föräldrar som kommer i kväll och stannar tills onsdag....
...och sen när de åker så är frysen fylld med bröd och bullar och semlor och köttgrytor av olika slag.
Ibland är det bra med rastlösa föräldrar som man kan beställa matlagning av. Det är väl en tröst för dem att kunna göra en insats emellanåt med tanke på att de bor 40 mil bort. När de kommer på besök så fixar mamma köket och pappa kan man sätta på allehanda trädgårds- och husuppdrag. Den här gången står det på listan:
1. Såga upp baren så att vi kan elda upp den.
2. Skruva upp gardinstänger i alla rum.
3. Kapa rullgardinen.
4. Baka semlor.
5. Gör rotmos och fläsklägg.
6. Kolla verktygen i garaget.

Kan ju meddela att de har med sig en snickarbänk så snart kan vi slöjda allehanda ting. Hoppas bara att de inte tar ut sig för mycket för efter att de varit här åker de till min systers familj som har sportlov nästa vecka. Efter det sover de nog farm till april.


Kommentarer
cleo säger:

Åh, grattis till det nya huset, vad spännande! Om Du går förbi mig någon gång får Du gärna titta in på en kopp kaffe. :-) Och, med tanke på gårdagens inlägg hos mig är det bäst jag säger att jag aldrig såld en tavla i mitt liv och när jag skrev att jag tar emot beställnningar, var det en sådan där hoppfull dag då jag ser möjlijheter och vill så mycket, istället för att vara sjukskriven och bidragstagare. Så det är väl bäst att jag fortsätter måla för mig själv ifall någon skulle tro att jag sitter och blir rik på att sälja tavlor samtidigt som jag har sjukpenning. Bara så Du vet, men tanke på tidigare fråga från Dig. Just nu känner jag mig paranoid och rannsakar allt jag kan ha sagt och skrivit som får folk att tro att jag har en massa verksamheter och är i full fart med att tjäna storkovan. :-) Men som sagt, kom gärna förbi på en kopp kaffe om Du känner för det, Du vet ju vilket hus det är och hunden är inte farlig! :-) "cleo"

2007-02-15 | 09:51:51
Bloggadress: http://cleopethra.blogg.se/
camilla a säger:

Låter helt underbart med sådana föräldrar...

2007-02-15 | 17:30:37
Bloggadress: http://quarter65.blogg.se
Maria Karlander säger:

gött! Då kanske det blir semlor på vägen till Branäs trots allt, ha ha ha!!!! /mk

2007-02-15 | 19:35:55
Syster Yster säger:

Slit inte ut dem, jag har också en lista!

;-)

2007-02-16 | 20:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback