Skolan, uppdatering...

Efter att ha bitit av mig alla naglar av nervositet inför min sammanfattning av Jurgen Habermas (tysk filosof ingick i Frankfurtskolan) så gav jag honom en sista chans på rasten. Och då var det bara där, fick en snilleblixt att jag skulle vidareutveckla hans teori till min egen.
Åkte till skolan full av självförtroende och fick igång en bra diskussion, detta tyckte även läraren. Men eftersom jag lagt all energi på att läsa om Habermas under 2 veckor så hade jag inte läst om Giddens eller hermeneutiken, men jag kom med några smarta inlägg (tycker jag i alla fall) och kunde snoppa av den ene besserwissern med:
- Men där håller jag inte med dig.
Sen tittade jag på kvinnorna i klassen och sa:
- Fattar ni vad skönt det var att säga det där?

Kommentarer
Syster Yster säger:

Jag fattar!

2007-10-07 | 07:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback