Lördagens bedrifter.

Jaha, och vad gör man när det är helg?
Började med en stavgångspromenad på 10 000 steg. Sen frukostdags länge med helgtidningen som alltid är tjock.
Sen så städar jag och tvättar och försöker lösa livets mysterier. Jag skurade köket och badrummet och livet blev genast mycket enklare.
Skulle bara kolla lite på blocket för att se om det fanns något jag behövde. Och där var de, hyllorna som jag spanat in på bolia.  Men det var 3 stycken, helt OK.
image291
Så jag ringde fort och kastade mig iväg i bilen för att betala dem. De hade legat ute på sidan i 15 minuter när jag ringde! Eftersom vi ska fixa vårt aptråkiga kök snart så kommer de att bli jättesnygga på väggen. Stora och otympliga men SNYGGA och det är det som räknas.
Eftersom mannen i mitt liv var och bowlade så kunde jag inte rådfråga honom men när han kom hem så tyckte han att mitt impulsköp var helt OK.
 
Sen har det dykt upp ett nytt sushiställe i närheten som jag var tvungen att testa, bara uppläggningen var ju en fröjd för ögat, eller vad tycker ni?
image293

Ingefäran som var rosa såg ut som en liten ros där den låg i sin kanelbullsform! Och riktigt gott var det, inte i klass med den i Borås som ju var outstanding. Riset var lite för stort eller mycket eller hur man ska säga men gott. Jag väntar fortfarande på att få en riktigt sunkig sushi men hitills har den inte dykt upp. Men jag kanske klarar mig om jag håller mig till de ställen som jag handlat på hitills.
Ungarna fick korv med bröd och var helt nöjda med det.

Lille A hade kompisar här på eftermiddan och de lekte på studsmattan i nästan 4 timmar. Gissa om det var en skitig och svettig unge som hamnade i badkaret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback