Galen????

Idag har jag varit "flexibla chefen"! Ställde mig i köket och lagade mat till en massa ungar!

Sen på eftermiddagen när det hade regnat konstant HEEEEELA dagen så kom en tjej och sa:
"Det regnar in"
Hoppsan då, och då droppade det inte lite försynt nån droppe i minuten utan det rann nerför  fönstret och bildade en liten pöl på golvet. 
Vad gör man då då?
Kollade upp journumret till fastighetsförsörjningen....
....hmmm verkar vara fel nummer.
Fick tag på en ickesemestrande vaktmästare som gav mig rätt nummer. 
Jag ringer 15:15 och telefonsvararen upplyser mig:
"Felanmälan kan göras vardagar mellan 07:00 och 16:00 i annat fall ring larmcentralen på nummer.....

Gissa om jag blev tokig och talade in ett riktigt surt meddelande där jag påpekade vad klockan var.  Sen letade jag reda på numret på en karl som jag varit i kontakt med i ett annat ärende och han lovade att kolla upp saken. Till slut ringde en snubbe som sa:
"Idag hinner vi nog inte men imorgon bitti tittar vi förbi och ser vad vi kan göra.!"
Jag svarade glatt:
"Jaaa vi får väl hoppas att huset står kvar och inte runnit iväg nedför backen..."

Kommentarer
Micke säger:

fastighetsskötare är allt ett jäddra byk!! :)

2008-08-08 | 22:20:08
Bloggadress: http://beckfjall1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback